Terug naar het overzicht

Klantmanager meervoudige problematiek parttime

  • Spijkenisse
  • 16 uur per week
  • €2756 - €4048 p/m
  • HBO
  • 13-11-2020

Gemeente Nissewaard Direct solliciteren

Klantmanager meervoudige problematiek parttime

Over de functie

Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en juist verstrekken van een uitkering in het kader van de Participatiewet en aanverwante regelingen.
Je richt je op informatievoorziening van klantvragen en bent in staat integraal samen te werken met in- en externe partijen om inwoners waarbij sprake is van meervoudige problematiek, passende dienstverlening te bieden.
Je analyseert en interpreteert de hulpvraag en houdt rekening met de persoonlijke omstandigheden van de inwoner en levert hierbij waar nodig maatwerk.
Om het best mogelijk resultaat voor de inwoner te bereiken werk je samen met dienstverlenende partijen binnen het sociale domein, maar ook met de werkadviseurs en de ( centrale) administratie binnen de eigen organisatie.

Je beoordeelt de rechtmatigheid van de aanvraag ingevolge de Participatiewet.
Je bent verantwoordelijk voor een eigen case-load.
Je handelt aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand af.
Je analyseert en interpreteer de hulpvraag en je houdt rekening met de persoonlijke omstandigheden en de individuele mogelijkheden van de inwoner.
Je draagt zorg voor de begeleiding en zorg voor de inwoner en bent in staat op casusniveau de regie te voeren, zodat een optimale dienstverlening geboden kan worden samen met eventuele ketenpartners.
Je bewaakt de voortgang van de dienstverlening en de resultaten en zorgt zo nodig voor tijdige bijstelling.

Wat we vragen

Je beschikt over HBO werk- en denk niveau met sociaal juridische kennis. ( HBO SW / SJD of vergelijkbaar )
Je hebt ervaring met het bieden van dienstverlening aan kwetsbare personen.
Je kan goed omgaan met agressie en bent stressbestendig.
Je bent communicatief en sociaal vaardig en kunt goed netwerken.
Je hebt een gedegen kennis van de sociale kaart.
Je beschikt over een standvastige, resultaatgerichte en creatieve opstelling.
Je bent pro-actief en samenwerkingsgericht.
Integriteit bij het omgaan met gegevens van de inwoner.
Je hebt kennis van Suite/GWS4all.

Wat we bieden

Het betreft een tijdelijk dienstverband, parttime voor 16 uur per week.
De duur van de opdracht is 4 tot 5 maanden.
De functie is ingeschaald in salarisschaal 9, maar is ook op zzp basis in te vullen.
Je krijgt ruimte voor nieuwe ideeën. Wij hebben vertrouwen in elkaar en er is daarom ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en het resultaat. Een goede werksfeer en leuke collega’s.

Over het bedrijf

Nissewaard is een gemeente met 85.000 inwoners met een unieke ligging op het eiland Voorne Putten, onder de rook van Rotterdam en goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

We willen dat onze inwoners zich thuis voelen in onze gemeente. Een plek waar je je prettig en veilig voelt, waar je kunt ontspannen, waar de leefomgeving is opgeruimd, waar je tot rust komt en waar je sociale contacten hebt. Een plek die geborgenheid biedt en waar je je talenten durft te ontwikkelen, ook als je hiermee een risico neemt. Zo’n plek wil Nissewaard zijn: schoon, heel en veilig.

De Eenheid Werk, inkomen & identiteit ( WI&I ) is grotendeels gericht op de kwetsbare inwoner van Nissewaard. Typerend voor de Eenheid is de grote diversiteit aan werkzaamheden, maar dat de taken deels wettelijk zijn vastgelegd.

Het team Werken aan voortgang (WaV ) zet in op het beheersbaar maken of het oplossen van problemen en activering van de inwoner, waarbij het niet hebben van een baan vaak gepaard gaat met problemen of knelpunten op andere leefgebieden.

Voor het team WaV zijn we op zoek naar een klantmanager Inkomen/meervoudige problematiek voor 16 uur.

Direct solliciteren